The making of The Experience

Degene die ons volgen op social media zagen het al voorbij komen. Deze week waren wij nauw betrokken bij een zeer ambitieus project, van een groep jonge ondernemers in de dop! De meeste kennen elkaar van het ROC Hilversum waar ze een media opleiding volgen. Het idee om een promofilm te maken is afkomstig van Tim de Kler en Jack de Vries.

Unlimited Crazy

Tim is naast zijn opleiding, bezig met het uitwerken en opzetten van zijn eigen bedrijf: Unlimited Crazy. Een bedrijf dat gericht is op mediavormgeving, webdesign en gespecialiseerd zal zijn in visual en audio effects. De initiatiefnemer van de promofilm was deze week: producent en acteur. Zijn medestudent, vriend en toekomstig business partner: Jack de Vries, laat deze dagen zijn scills als regiseur en cameraman zien. Een zeer gedreven duo waarvoor dit blog: The making of The Experience, als een respectvol duwtje in de rug moet worden gezien.

Cast en Crew

Het script is in drie delen opgebouwd. De uiteindelijke promofilm zal bestaan uit een actie, drama en humor scène. Hiervoor zijn drie dagen uitgetrokken. De Crew is vast, bestaande uit: Tim de Kler (producent en acteur), Jack de Vries (regisseur en cameraman), Thomas Moggré (geluidsman en acteur) en Suheer Kora (cameravrouw behind the scenes, clapperloader en actrice). Deze vier zijn bijzonder goed op elkaar in gespeeld en nemen zijn/haar taken erg serieus. De samenstelling van de Cast is iedere dag anders.

Actie

Dag één staat in het teken van de actiescène. Dit speelde zich volledig buiten af. Gelukkig liet de zon zich zien deze dag. Tot ergernis van Jack, die een heel ander weerbeeld in zijn gedachte had voor deze opnames. Jack, die deze dag geassisteerd werd door Camera-assistent Nick Geerlof, instrueerde met professionele charme zijn team.

Speciale rollen waren weggelegd voor Fabian Dams, Thijs Dijkhuizen, Floor de Kler en last but not least Tim de Kler. Een typisch ontvoeringsverhaal: gekneveld meisje, twee “bad guys”, een held en stoere auto! Desalniettemin zagen bepaalde scènes er schrikwekkend echt uit. Gelukkig hadden de meeste wandelaars snel in de gaten dat het hier ging om de opnames van een film.

That’s the spirit!

Diep respect voor Fabian die, waarschijnlijk aan de vechtscène, de nodige blauwe plekken zal hebben overgehouden. Ook Floor die in het begin moeite had emotie te tonen, kon na uren geknield gezeten te hebben bijna echt huilen. Beide reageerden laconiek: je moet er wat voor over hebben. That’s the spirit! Aan het einde van de dag, was iedereen euforisch gestemd! Bij het terug zien van bepaalde scènes zag het er veelbelovend uit.

Drama

Draaidag twee zou buiten worden opgenomen. Door de storm die op dat moment over ons land raasde, werd plan B ingeschakeld! Gevraagd werd of deze Drama scène in het Styling ID huis opgenomen mocht worden. Met de groeiende waardering voor de aanpak van dit jonge team (allemaal onder 18 jaar oud!), stelden wij onze huiskamer ter beschikking. Na een zeer bescheiden verbouwing was de set klaar. Deze dag stond in het teken van Laura Boeree (actrice) en wederom Tim de Kler. Waar het de dag ervoor soms hard aan toe ging, waren deze opnames klein, intiem en bloedserieus. Na afloop een traktatie waard!. Zo plofte het gehele team, Cast en Crew, onderuit op de bank met een lekker stuk pizza. Dik verdiend!

It’s A Wrap

De derde dag moesten wij helaas afhaken! Deze dag stond in het teken van de humor. Na drie drukke, lange dagen konden Tim en Jack met voldoening roepen: It’s A Wrap! Qua draaidagen wel. Nu begint het lange proces van editen. Het bij elkaar brengen van beeld, geluid en effecten is een super enerverend proces. Uiteraard konden de mannen niet wachten en hebben ze in grove lijnen de scènes al gescreend. De laatste opnames voor de visual effects zijn opgenomen. Nu duiken ze samen de montage in.

Low Budget

Om een film te maken, zoals The Experience, heb je professionele spullen nodig. Hier is door Tim en Jack handig op ingesprongen. Zelf investeren de mannen in apparatuur als computers en filmcamera’s. Maar dan ben je er nog niet. Denk aan geluid en belichting. Een beetje goede lamp loopt al snel in de papieren. Door bedrijven te vragen om sponsoring hebben ze toch gebruik kunnen maken van professioneel materiaal. Crew en Cast nemen vrijwillig deel aan dit project. Een ieder kan de film gebruiken voor zijn of haar portfolio. Met deze instelling is het voor ons een eer om te zorgen voor meer publiciteit. Wij kunnen niet wachten tot de promofilm: The Experience in première gaat. Ook hier hebben we al wilde plannen over vernomen.

Keep informed:
Unlimited Crazy
– Instagram: unlimited.crazy
– Facebook: https://www.facebook.com/UC.unlimitedcrazy

Beeldmateriaal:

– Suheer Kora
– Styling ID

Pin It on Pinterest

Share This